Tuesday 25 June 2013

Tutorial?

Hey love,
Ehemm, first of all Ryne nak cakap lah pasal cuaca sekarang ni. Seperti yang kita ketahui negara kita sedang dilanda jerebu yang teruk jadi Ryne nak update sikit mengikut apa yang Ryne baca dalam newspaper, bacaan IPU di Port Klang 319 dah tahap merbahaya dan IPU di Shah Alam 298 dikira tahap merbahaya juga so kepada rakyat jelata sekalian, kalau nak keluar rumah pakai mask dan selalu ikut perkembangan cuaca dari semasa ke semasa (dah macam pembaca cuaca ^_^)

Okay kita tutup cerita jerebu balik kepada tajuk kat atas tuuuu.... TUTORIAL? Huh? TUTORIAL? Hmmmmm semalam Ryne upload gambar ni kat dalam facebook 
..................




Yes, this picture. Then, ramai yang messages Ryne kat facebook dan ada juga yang mention Ryne kat twitter. Diorang tanya "Macam mane Ryne pakai pashmina ni? Boleh buat tutorial tak?" and I was like............... tutorial? Ehemm tak pernah-pernah Ryne buat tutorial tauu, terkejut juga sebenarnya sebab ramai yang tanya dan suruh buat tutorial. Ryne tak menjanjikan apa-apa dengan diorang sebab taknak diorang tertunggu-tunggu tutorial Ryne ni tapi Ryne just bagi link kat youtube macam mana pakai pashmina yang labuh and tutup 'that' part.

Ryne kalau nak pakai pashmina pun kadang-kadang refer to youtube juga sebab Ryne kalau nak pakai benda yang lilit-lilit like pashmina and shawl ni kadang-kadang tak gheti juga. Kat youtube Ryne akan cari yang simple, senang, cantik dan labuh untuk memakai pashmina or shawl. Semua ni Ryne cari kat youtube. So kepada sesiapa yang minta Ryne buatkan tutorial, Ryne minta maaf sangat sebab Ryne memang tak reti nak buat tutorial ni tapi jangan risau, Ryne akan letak link youtube yang Ryne refer untuk pakai pashmina or shawl.


Ini shawl/pashmina tutorial 1. Simple dan labuh :)


Ini shawl/pashmina tutorial 2. Simple dan labuh :)


Ini pashmina tutorial 1. Simple dan labuh :)


Ini shawl tutorial 2. Simple dan labuh.
Ryne lebih suka cara ni, macam yang kita tauu, shawl kita boleh pakai dengan cara loose kan? Tapi Ryne tak suka pakai shawl loose sebab nampak macam tergantung cemtu jee.


So yaa that's all for today. Entri kali ini pasal shawl/pashmina just for girl. Kalau yang lelaki jenguk blog Ryne secara sengaja atau tidak sengaja dan nak syorkan kepada adik, kakak, mak, makcik, nenek atau isteri untuk pakai cara-cara yang Ryne tunjuk tadi pun dipersilakan sebab semua cara tersebut hundred percent menutup aurat kita sebagai seorang muslimah :)

Ada juga yang tanya mana Ryne dapat baju tuu. Hadoiii, 'dapat'? Hahahahaha nak kata Ryne beli tu tak lah, sebenarnya best friend Ryne yang bagi baju tu sempena hari lahir Ryne 30May yang lepas. Kalau nak baju tu memang tak dapek le teman nak tolong, awok kena lah beli sendiri baju tuu. 

Okay lah. Berhenti di sini kita sambung hari lain. Ryne nak angkat kain, hari dah nak hujan ~ (dialog cerita Pendekar Bujang Lapok)

Adiosss amigossss!


No comments:

Post a Comment