Monday 22 July 2013

Monday's Quick Tips : Rambut Cantik Bila Bangun Tidur!





Naaahh hambeeek kau dah macam hantu Kak Limah hahahaha. Okay lah, since kita-kita ni sebagai orang perempuan lah kan, rambut tu kan melambangkan mahkota seorang perempuan. Rambut tu juga lah merupakan anugerah yang diberi oleh Allah untuk dijaga dan dibelai sebaik mungkin. Jadi naaaaaa kali ni aku nak bagi tips untuk rambut yang cantik bila bangun tidur.

Yuolls gegurlsss ni mesti pernah kan sometimes bila kita bangun tidur rambut kusut masai dan kembang semacam jee kaaaaaan.... so berada nya saya di sini untuk berkongsi tips bila bangun tidur rambut tak kusut masai tapi lembut dan cantik jee even yuolls gegurlsss tidoq sampai jatuh katil.

Tips 1 : Mandi petang/malam ; orang kata lah kan mandi malam tak elok sebab takut kena paru-paru berair katanyaaaa.... jadi nak mengelak benda yang tak diingini berlaku aku sarankan mandi waktu petang nak maghrib cemtu lah. Jangan lupa syampu rambut tuu setiap hari.. taknak apply conditioner pun takpe tapi macam aku, aku syampu 3hari sekali. Orang kata kalau syampu setiap hari boleh rosakkan rambut. Entah lah aku pun tak pasti.


Tips 2 : Sebelum yuolls gegurl tidur, pastikan rambut di sikat terlebih dahulu. Ini bagi mengelakkan rambut kusut bila bangun tidur.


Tips 3 : Gegurlss yang memiliki rambut panjang tuuu, bila tidur jangan sesekali tidur atas rambut tapi bawakan rambut ke atas bantal biarkan rambut dilepaskan macam tu jee jangan sesekali ikat rambut semasa tidur.


That's all. Kalau ada tips yang nak dikongsikan, just leave a comment yuollss =)

No comments:

Post a Comment