Wednesday 4 September 2013

Durian Ohh Durian

Assalamualaikum

Dah kenapa dengan durian? Apa yang durian dah buat dengan kau nurin sampai pasal durian pun kau tulis dalam blog. Apa salah durian tu sampai kau nak mengaibkan dia disini? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

EH EH EH APA NI? APA NI? APA NI?

Sebenarnya bukan niat nak mengaibkan raja buah ni tapi ada perasaan yang tidak puas hati terbit dari hati ini. Okay, fyi me don't like durian. 

HUH? TAK SUKA DURIAN?

Yes, I don't like durian. Why? Problem?

YA ALLAH, KAU TAU TAK BETAPA TAK NIKMATNYA HIDUP NI KALAU TAK MERASA DURIAN YANG SEDAP NI, DENGAN BAU DIA BAK SEMERBAK HARUMNYA. MENYESAL WEHH MENYESAL!

So? Kesah pulak aku. Macam selama ni aku hidup tak ada kenikmatan jeee. Pidaaaa! 

Naaaa tu lah antara kata-kata yang dikeluarkan oleh mereka bila aku cakap aku tak makan durian. Deyy cha! Dah aku tak suka durian nak buat camne. Macam boleh paksa-paksa je nak makan benda yang kita tak suka. Memang dari lahir aku tak makan durian. Jangan tanya kenapa sebab aku taktau kenapa aku tak makan durian sedangkan ahli keluarga aku yang lain rilekk jee makan durian pastu sendawa keluar bau semerbak harum dia perhhh wangi sangat -.-

Pengalaman aku mendekati durian ( eh ada pengalaman lagiii tuuu ) :

1) Pernah tersepak buah durian 2kali sampai kaki berdarah. Mulai dari hari tu memang aku menjauhi durian atau bahasa yang lebih formal nya anti-durian.

2) Kalau balik kampung masa musim buah lagi-lagi musim durian, memang emmmm memang emmmm perhhh rasa macam lebih sanggup tinggal sesorang kat rumah dari ikut balik kampung sebab tak tahan bau durian rasa macam nak muntah. Atok dengan ayah ada dusun buah-buahan so bila tibanya musim buah-buahan/musim durian, bawak lah berguni-guni buah letak kat bonet kereta bila bawak balik KL, kat dalam kereta macam-macam bau ada tapi tak dapat tandingi bau durian lah, memang tak yah cerita lah bau dia camne kan. Kalau boleh perfume tu kena ada sentiasa kat aku untuk mengelak kan muntah. 

TERUKNYA KAU NI, SAMPAI MACAM TU SEKALI.

So whatever!

3) Masa hari raya baru-baru ni aku pergi open house rumah kawan. Dia buat dadih, ada dadih coklat dan dadih durian so yaa aku makan lah yang coklat, then masa tu kawan aku tengah makan dadih warna kuning which is dadih durian. Aku pun tanya lah dia yang dia makan tu dadih apa? Jagung ke? Dia pun jawab jagung, konon nak bergurau manja dengan aku gituuuuu and dia pun suruh aku rasa siap tolong suapkan. Bila benda tu dah masuk ke mulut, terus aku lari ke dapur macam hape jee keluar kan balik dadih tu dengan tak senonohnya. Ehh, kesah apa aku... janji aku tak telan dadih tuu. 


Dah nampak dah macam mana anti nya aku terhadap durian. Kalau family aku makan durian berjemaah meaning bentang surat khabar kat lantai, ambik durian banyak-banyak pastu duduk keliling durian tu dan makan beramai-ramai, aku tak kesah pun dan tak terhingin pun nak makan. Langsung tak! Aku lebih rela study kat dalam bilik dari menghadap durian dan bau durian. Memang tak boleh, tak boleh, tak boleh.

Dalam hidup aku ni kalau boleh......


NO DURIANS OKAY!

Memang takkan ada istilah atau perkataan durian kat dalam kamus hidup aku. So kepada readers blog ini yang gemar makan durian, tolong jangan makan durian masa membaca blog ini, bukan apa, takut bau tuu terus tembus keluar kat laptop ni hihihihihi gurau gurau. Hak makan tu terpulang pada diri masing-masing :)
Kau nak makan batu ke besi ke tu terpulang, nak buat camne, dah kau suka makan benda tu kan.


The End.


Xoxo, Ryne 








No comments:

Post a Comment