Monday 16 September 2013

Telekung Lycra

Assalamualaikum

Hey, Malaysia. Salam satu Malaysia dan Selamat Hari Malaysia uolls :-) 

For your information, kakak sedara aku ada jual Telekung Lycra. 

"Telekung Lycra? Alaaaa.. macam telekung biasa laa tew cuma nama jee lain.. banyak lagi telekung kat rumah tu yang tak pakai lagi... buat habis duit jee beli telekung tu semua padahal sama jee.. telekung jugak."

Okay. I admit yang telekung ni semua sama jee tapiiii telekung lycra ni lain sikit daripada telekung yang lain tu semua. Jenis kain dia tuu yang membuatkan dia lain. Kain telekung lycra ni lebih selesa di pakai sebab kain dia jenis kain yang lembut. Memang sedap ah bila di pakai... berani jamin. Telekung Lycra ni juga banyak jenis warna tauu.. haaaaa warna dia semua cantik-cantik. 

Kalau bab saiz tak payah risau gundah gulana naaa... Telekung Lycra ni FREESIZE. Selalunya perempuan yang tinggi lampai ni lah yang susah nak cari telekung sebab takut pendek, takut nampak kaki bila solat, takut nampak tangan... tapi telekung lycra sesuai di pakai oleh mereka yang tinggi bawah 170cm so don't worry lah everything is gonna be okay dengan Telekung Lycra ;-)











Ini pulak warna-warna telekung lycra.


Haaaaaa colourful gituuuu kauu.


"Boleh ke pakai telekung yang berwarna merah, pink, ungu tu semua? Apa hukum pakai telekung yang berwarna?"

Telekung berwarna adalah harus digunakan kerana syarat mendirikan solat adalah menutup aurat tidak nipis sehingga menampakkan kulit (aurat).

antara sedutan dari entri beliau : 
"Terus kepada tajuk, hukum wanita yang bersolat tanpa memakai telekung adalah sah, tetapi dengan syarat pakaian itu hendaklah menutupi aurat dan bersih daripada najis. Jadi apa sahaja pakaian dan apa sahaja warnanya, baik baju kurung, seluar, jubah atau apa sahaja, yang penting menutup aurat dan bersih daripada najis. "


Kalau berminat dengan telekung lycra ni boleh email : nurin_mior@yahoo.com or twitter : https://twitter.com/Nuweenmma :-)


Xoxo, Ryne 

No comments:

Post a Comment